Wednesday, June 2, 2010

diet oh diet!!


arini saya nak mulakan bebelan dgn diet..saya sdg semgat berdiet skarg!!kenapa?alkisahnya bermula ble satu hari saya pergi menimbang berat badan..alamk!!jarum tue rosak atau pe??nsb bek nek skit je..skunk saya kene berusaha mnrunkan berat kpda target saya!!

so sempene saya diet nie,saya nak kongsi petua2 diet yg tol~~
yang nie yang saya bese amalkan!menjadi!

1)banyakkan minum air..sekurang2nya 2liter sehari
2)banyakkan makan buah-buahan dan sayur-sayuran
3)banyakkan bersenam(wat keje rumah pun ok :))
4)elakkan makan makanan ringan seperti kerepek..sebaiknya gantikan dengan buah-buahan yg dipotong kecil
5)masak sendiri itu baek!!kita boleh kawal myak dan cara masakan kita~
6)minumla susu untuk makan malam..susu bek tuk kesihatan!
7)buat sauna sendiri
8)beli baju yg lebih kecil saiznya dan gantungkannya sbagai motivasi!
9)sarapan pagi amat2 pnting!
10)selalu berpesan pada diri..diet untuk kesihatan bkn skadar untuk tmpil langsing;p

itu aje kali ini~~..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...